sobota, 19 kwietnia 2014

Ogłoszenie Shackletona cz. II czyli Antologia



Antologia prozy i poezji o morzu, ale też pisanej na morzu, to było moje marzenie
od dawna. Miałem chyba tyle lat, ile ten młody człowiek, który w swoim komputerze robi takie obrazki :)
Dawno temu z Kanfisem udało nam się już ruszyć. Uruchomiliśmy stronę www.primum- navigare.pl. Dowodem rzeczowym są dwie koszulki, które perfekcyjnie wydziergała Sabina:)

Ale pomysł się nie obronił przed moim szaleńczym zaangażowaniem w pracę.
Byłem jak Ahab, amok te sprawy;) 

W efekcie brakowało mi energii i czasu, bo „zużywałem” się w firmie jak stare dżinsy z piosenki Jurka P. ja Jurek I.;)  

Z trudem i nie bez bólu, ale udało mi się przerwać pościg i zawrócić. Jak Shackleton w 1907 nie doszedłem do bieguna, ale przeżyłem. Lepszy żywy osioł niż martwy lew – mawiał 
i cytował swojego ulubionego poetę

 Marzenia, których nie doścignąłem dodają mi otuchy
 Może nie byłam ich godzien, ale nie spuściłem z tonu”

                                                                                    Robert Browning

Mam nadzieję, że pożyję dłużej niż Sir Ernest, żeby coś sensownego z tym co zostało zrobić. 

Już po powstaniu Akademii Marynistycznej Marka Szurawskiego byłem świadkiem jak Radio Lublin skreśla "Muzykę Mórz i Oceanów" z ramówki i się wkurzyłem. Chce tę złość zaprząc do roboty. Użyć tej energii, ale odwrócić biegun z - na +

Zróbmy coś wspólnie, nie czekając na kolejny ruch decydentów. Może w takiej społecznościowej akcji znajdziecie mały wentyl bezpieczeństwa, którego mnie zabrakło.Trzeba tylko trochę się zorganizować i zaangażować.

Internet, to poza znanymi wadami, również duża przestrzeń swobodne
go działania.Dla każdego, kto ma dobry pomysł i wie jak się do tego zabrać.  
Jeśli nie my, to, kto?  jak nie teraz, to, kiedy? 

Nagrajmy wspólnie Antologię - „Audio-loigię " prozy i poezji o morzu.
Niech, to zrobią ludzie, których morze i żeglowanie ukształtowało, którzy pasjonują się tym, znają się na tym. Ale nie tylko. Chcę też namówić paru szczurów lądowych, bo mam i takie fragmenty do przeczytania, gdzie atutem będzie brak doświadczenia.:)
Coś takiego w odcinkach z odpowiednim wprowadzeniem i komentarzem znajdzie się do posłuchania w sieci, jako zestaw kilku dźwiękowych postów, może ilustrowane. Jak przykładowe archiwalne audycje Marka na kanale YT Akademii Marynistycznej.
  
Mam przygotowane na razie pierwsze kilka rozdziałów, które chciałbym zrealizować, nic nie stoi na przeszkodzie, żeby, to rozwijać, kontynuować - propozycje tekstów z Waszej strony mile widziane.

Chcę, żeby, to było przedsięwzięcie niekomercyjne, rodzaj zabawy w wolnej chwili, żeby się zaangażować, a nie stresować „biznesem”, bo to już przerabiałem.  
Na tym etapie projektu nie martwcie się za bardzo, o jakość techniczną nagrania chodzi o Wasz udział i emocje :) zabawę. Wyobraźcie sobie  zmontowany materiał, na wiele głosów i jakiś efekt w tle… ja chciał bym, to usłyszeć :) 

Obowiązuje zasada nic bez zgody uczestników.  Żadnych ścinków wypuszczanych do sieci, tylko zaakceptowana, wyczyszczona całość. Jeżeli odbiorcy ocenią, że warto kontynuować będziemy kontynuowali. To może być początek opartego na podkastach - internetowego audio-portalu  
pod hasłem:  ....................... :)  ( tytuł wymyślimy zgrabniejszy)
Radio, musi być na żywo, bardziej formalne itd. - to,być może będzie III etap.
Chyba, że pirackie, ale nad tym się jeszcze zastanawiam;) 

W wolnych chwilach, kto chce i może niech siada rano /wieczorkiem i nagrywa.
Jeżeli Wam się spodoba, robicie "wyślij do" :)  jeżeli nie, "delete" i druga próba.   

Uwolnijcie swoje marzenia i zdolności recytatorskie, lektorskie, aktorskie, a przede wszystkim emocje, których Wam morze dostarcza. Nagrajcie z tym wszystkim mały plik.
Powtórzę, na tym etapie nie stresujcie się, jakością techniczną

Zbieramy dopiero załogę, potem podzielimy się na wachty, a dopiero potem cała reszta :)

Poza przygotowanym dla Was fragmentem tekstu, nagrajcie coś od siebie.
Fragment, który Wam się podoba, jest ważny albo Waszym zdaniem nie może go zabraknąć w takiej Antologii. Podajcie tytuł, autora wydanie i stronę, na której jest cytat.
Odwagi i Powodzenia 

Men Wanted for Hazardous Journey  :)


1 komentarz:

  1. Szczury lądowe powiadasz...
    A takie z podziwem patrzące w morską toń? :)

    OdpowiedzUsuń